180. Auktionshaus Schulz Auktion


Donnerstag 15.02.2018

Los von Los bis Anfangszeit CET
1 9756 13:00 CET
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Schulz Alexander Auktionshaus

Versandkosten:

Die von uns berechneten Versandkosten enthalten nicht nur das übliche Porto, sondern auch Leistungen wie Verpackungsmaterial.
Deutschland: 8,- Euro
Ausland: Übergabe Einschreiben bis 500 gr.  8,- Euro
  Paketversand ab 19,50 Euro
(nach Gewicht und Ländergruppe)
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Versteigerungsbedingungen

 

die auch ohne schriftliche Anerkennung bei Einsendung von Geboten. Erteilung von Kaufaufträgen oder persönlichen Geboten auf der Auktion ausschließlich maßgebend sind.

  1. Die Versteigerung erfolgt freiwillig und öffentlich Sie wird durch die Firma Alexander Schulz in eigenem Namen für Rechnung seiner Auftraggeber, die ungenannt bleiben, als Kommissionär gegen sofortige Barzahlung in Euro durchgeführt. Zahlungen in fremden Währungen werden zu den am Tage der Gutschrift geltenden Ankaufkursen unserer Bank gutgeschrieben.

  2. Den Zuschlag erhält der Meistbietende, wenn nach dreimaligem Ausruf kein höheres Gebot abgegeben wird. Der Versteigerer hat das Recht, den Zuschlag zu verweigern, Lose umzugruppieren, Lose zurückziehen, oder aufzuteilen. Bei Missverständnissen hat der Versteigerer das Recht, das Los erneut anzubieten. Der Versteigerer ist nicht gehalten, die Reihenfolge der Lose einzuhalten. Bei gleichhohen Geboten bekommt das zuerst eingegangene den Zuschlag, jedoch müssen Saalbieter grundsätzlich schriftliche Gebote überbieten.

  1. Kaufaufträge werden gewissenhaft, jedoch ohne Gewähr ausgeführt. Zuschläge erfolgen in keinem Fall aufgrund der gebotenen Höchstpreise, sondern werden interessewahrend nach den Steigerungssätzen erteilt. Bei „Bestens“-Aufträgen steigern wir bis zum fünffachen Ausrufpreis. Gebotslose werden zum Höchstgebot zugeschlagen.

  1. Die Mindest-Steigerung beträgt bis 50,-€: 2,-€ / bis 100,-€: 5,-€ / von 100,-€ bis 200,-€: 10,-€ / von 200,-€ bis 500,-€: 20€ / von 500,-€ bis 1000,-€: 50,-€ / von 1000,-€ bis 2000,-€: 100,-€ / von 2000,-€ bis 5000,-€: 200,- €/ über5000,-€: 500,-€ /über 10000,-€: 1000,-€

  1. Die zu versteigernden Lose unterliegen soweit nicht anders gekennzeichnet der Differenzbesteuerung nach § 25a UStG. Der Versteigerer erhält vom Käufer eine Provision von 23,8 %( inkl. Mehrwertsteuer) des Zuschlagspreises sowie € 2,50 (inkl. Mehrwertsteuer) je Los. Die Mehrwertsteuer wird nicht ausgewiesen. Für Kunden außerhalb der EU beträgt das Aufgeld 20% Die Kosten für Porto, Verpackung u. Versicherung werden gesondert berechnet. Jeder Bieter steigert im eigenem Namen für eigene Rechnung.Die Käufer sind damit einverstanden, dass der Verkäufer (Einlieferer) in der Rechnung bei den betr. Losen jeweils mit der Nummer bezeichnet wird, unter der er beim Auktionator registriert ist.

  1. Der Zuschlag verpflichtet zur Abnahme. Bei der Versteigerung anwesende Käufer haben den Gesamtkaufpreis sofort zu entrichten, auswärtige Käufer umgehend nach Rechnungsempfang. Ein Anspruch auf Aushändigung der gekauften Lose besteht erst nach Zahlung der gesamten Auktionsrechnung. Das Eigentum an den gesteigerten Losen geht erst mit der Zahlung des Gesamtkaufpreises, die Gefahr bereits mit dem Zuschlag auf den Käufer über. Die Zustellung der Lose erfolgt für seine Rechnung und auf seine Gefahr.

Der Versteigerer behält sich das Recht vor, nach Mahnung auf Zahlung des Kaufpreises zu klagen, den Kauf nach zweimaliger Aufforderung rückgängig zu machen oder über die Lose, die nicht spätestens 14 Tage nach Übergabe oder Rechnungszustellung bezahlt sind, ohne weitere Benachrichtigung des säumigen Käufers anderweitig zu verfügen. Diese Lose unterliegen einem Verzugszuschlag von 2 % des Rechnungsbetrages zuzüglich 1 % Verzugszinsen pro angefangenem Monat. Der ursprüngliche Käufer haftet für einen eventuellen Differenzbetrag bei anderweitigem Verkauf, ein Mehrerlös steht dem Einlieferer zu. Ein Bieter, der in der Auktion für einen anderen steigert, haftet für den Eingang des Rechnungsbetrages gemäß § 179 BGB.

  1. Die Beschreibung der Lose ist mit größter Sorgfalt und nach bestem Gewissen vorgenommen, jedoch ohne jede Verbindlichkeit. Katalogberechnungen gelten stets als „circa“ und sind unverbindlich. Reklamationen, ganz gleich welcher Art, müssen spätestens 14 Tage nach Empfang der Lose mit den beanstandeten Marken im Originalzustand beim Versteigerer eingehen, wenn Rückgabe während der Auktion nicht möglich ist. Nur in besonderen Fällen und bei vorheriger Ankündigung ist der Versteigerer bereit, die Reklamationsfrist zu verlängern. Reklamationen werden vom Versteigerer grundsätzlich für Rechnung der Einlieferer erledigt. Bei anerkannten Reklamationen hat der Käufer Anspruch auf Erstattung von Kaufpreis und Provision, weitergehende Ansprüche des Käufers sind ausgeschlossen, Prüfungskosten für Nachprüfung seitens der Käufer werden nicht erstattet. Es bleibt vorbehalten, die Bieter, soweit überhaupt Ansprüche gegeben sind, darauf zu verweisen, diese direkt gegen die Einlieferer geltend zu machen; davon wird im Allgemeinen nur nach Ablauf der Reklamationsfrist Gebrauch gemacht.

  1. Jegliche Reklamationen können nur angenommen werden, wenn sich die Stücke im Originalzustand befinden, wie sie versteigert wurden. Auch das Anbringen von Kennzeichen irgendwelcher Art gilt als Veränderung, soweit es sich nicht um Kennzeichnungen autorisierter Prüfer handelt; auch das „FALSCH“-Zeichen eines Prüfers gilt nicht als Veränderung. Fehler die sich aus Fotos ergeben (Ränder, Stempel, Zähnung, Zentrierung etc.) berechtigen nicht zur Beanstandung. Wenn ein Los mehr als drei Marken enthält, so kann die Beanstandung wegen geringer Mängel einzelner Stücke nicht berücksichtigt werden. Lose, die bereits mit einem Fehler beschrieben sind, können wegen eines weiteren Mangels nicht reklamiert werden. Rügen jeder Art, insbesondere Mängelrügen, sind bei Sammlungen, Sammellosen und En-gros-Losen sowie Posten und Lots ausgeschlossen.

  1. Bei Untergeboten kann eine spätere Reklamation in keinem Fall anerkannt werden.

  1. Ansichtssendungen von Einzellosen können bei rechtzeitiger Anforderung gegen Porto-, Versicherungs- und Verpackungsspesenersatz auf Rechnung und Gefahr des Empfängers gemacht werden, wenn sofortige Rücksendung gewährleistet ist. Bei nicht rechtzeitiger Rücksendung – trotz Mahnung – haftet der Empfänger für den vollen Zuschlagpreis und Aufgeld, Losgebühr, Mehrwertsteuer und sonstige Nebenkosten.

  1. Es bleibt dem Versteigerer vorbehalten, Personen aus besonderen Gründen von der Auktion auszuschließen. Handel und Tausch ist im Auktionslokal nicht gestattet.

  1. Erfüllungsort für alle sämtliche Leistungen aus dem Versteigerungsvertrag ist Nürnberg. Die Anwendung deutschen Rechts ist vereinbart. Ist der Käufer nicht Kaufmann im Sinne des § 29 II ZPO, so gilt die Zuständigkeit des Amtsgerichts Nürnberg für das Mahnverfahren als vereinbart.

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Informationen zur Online-Streitschlichtung

Online-Streitschlichtung“ (OS-Plattform nach EU-VO)

Link zur Online-Streitschlichtung(splattform) der EU

Informationspflicht lt. Art. 14 der EU-Verordnung Nr. 524/2013 (ODR-VO)

Information zur Online-Streitbeilegung: Die EU-Kommission stellt eine Internet-Plattform zur Online-Beilegung von Streitigkeiten (sogenannte „OS-Plattform“) bereit, die als Anlaufstelle zur außergerichtlichen Beilegung von Streitigkeiten betreffend vertraglichen Verpflichtungen, die aus Online-Verträgen über Waren oder Dienstleistungen erwachsen, dient.

Die OS-Plattform der EU-Kommission ist erreichbar unter dem Link: https://ec.europa.eu/consumers/odr

Wir sind erreichbar über die E-Mail-Adresse: briefmarkenschulz@t-online.de


Impressum

Briefmarkenauktionen Schulz
Inhaber: Alexander Schulz e.K.

Frauentorgraben 73
90443 Nürnberg
Deutschland
Telefon: 0911/2418365
Fax: 0911/2418340
E-Mail: auktion@schulz-auktionen.de

Umsatzsteuer-Identifikationsnummer: DE 812308054
Handelsregister: Amtsgericht Nürnberg, HRA 14570

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Auktionstermin: 15. Februar 2018

Besondere Auktionsbedingungen:

Die zu versteigernden Lose unterliegen soweit nicht anders gekennzeichnet der Differenzbesteuerung nach §25a UStG der Versteigerer erhält vom Käufer eine Provision von 23,8 % (inkl. Mehrwertsteuer) des Zuschlagspreises, sowie 2,50 Euro (inkl. Mehrwertsteuer) je Los.

× Die zu versteigernden Lose unterliegen soweit nicht anders gekennzeichnet der Differenzbesteuerung nach §25a UStG der Versteigerer erhält vom Käufer eine Provision von 23,8 % (inkl. Mehrwertsteuer) des Zuschlagspreises, sowie 2,50 Euro (inkl. Mehrwertsteuer) je Los.

Los 616

Peru Sammlungen

Beschreibung

Umfangreiche Bestände ab den aller ersten geschnittenen Ausgaben, im Modernen immer wieder mit postfrischen Ausgaben, einschl. Blöcken, bis ca. 2004, dabei auch die frühen Blöcke wie Bl.2, Bl. 3 mehrfach, Aushilfsausgaben, Notausgaben, auf insges. 82 gr. und 19 kl. meist dicht gesteckten Steckkarten


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Terms and Conditions of Burda Auction, s.r.o. Auction House

By the submission of bids, the following Terms and Conditions of the Auctioneer are recognised and accepted:

I. General Provisions

  1. These Terms and Conditions are issued to direct and manage the sales of philatelic and other collectable items at auctions of Burda Auction, s.r.o.

  2. Under the Terms and Conditions, the auctions are conducted as is customary in the international trade with philatelic and other collector's items and in conformance with the legal regulations of the Czech Republic.

  3. Only the clients of the Auction House and other persons approved by the Auction House are eligible for the auctions.

  4. The Auction House is Burda Auction, s.r.o., Identification No. 27697754, with the registered office at Dejvická 306 / 9, 160 00, Praha 6.

  5. The dates of the auctions can be found at the Auction House's website, www.burda-auction.com, in the auction catalogue, in the media, etc.

  6. The Terms and Conditions are binding on all auction participants and such participants undertake to comply with them.

II. Glossary of terms used

The following is a glossary of the terms used in the Terms and Conditions:

  1. item – collected stamps or other collectible as listed by the auction catalogue under a unique number;

  2. auctiona form of the sale of stamps and other collectables with items being sold for the highest bid price by a previously unknown number of buyers. The title to the item is transferred to the successful bidder after its price and an auction fee is paid;

  3. auctioneer - is a person appointed by the auction house to direct and manage the auction, carrying out on behalf of the auction house all the steps required such as opening and managing the auction, directing the bidding and stopping the bidding by indicating the winning bidder;

  4. item owner - natural person or legal entity who is interested in an auction taking place and has signed a written sales contract with the Auction House for a particular item in an auction;

  5. burda|LIVE BIDDING – special web application for online bidding in real time from any place;

  6. absentee bid – a bid made by a prospective buyer prior to the auction and sent in via the Auction House's website, by e-mail at info@burda-auction.com, or by filling in and sending to the Auction House a form inserted in the printed catalogue. Such bids are accepted no later than one day prior to the auction. A written bid cannot be sent in by fax;

  7. opening priceis the minimum price of an item listed in the catalogue. In the auction, the Auction House will not accept bids lower than the opening price;

  8. starting priceequals the minimum of opening price or opening price increased by absentee bids. The starting prices are published prior to the auction at the website and, in the printed form, and can be found by the prospective buyers at the Auction House;

  9. auction participantlegal or natural entity eligible for auction. An auction participant may only be a registered client of the Auction House and may not be the owner of an item or person acting in favour of the item being sold for the owner. A buyer must be a legally competent person (in the sense of the provisions of Section 3 of Act no. 26 / 2000 Coll.), older than 18 years of age, complying with the Terms and Conditions, and customs of decent and adequate behaviour at an auction, and a person who has not obstructed any previous auction of the Auction House. Nobody is allowed to bid on behalf of such persons as described by the previous sentence. The auction participants must prove their identity by submitting valid identification documents such as an identity card, or passport. Taking part in the auction may also be conditioned by depositing an auction security if so required by the Auction House. From the Auction House, an auction participant will receive a number with which he or she will take part in the auction.

  10. auction cataloguea coloured printed list of items to be offered for sale in a particular auction to the Auction House clients. A catalogue is also published at www.burda-auction.com.

  11. successful bidder (buyer)is an auction participant placing the highest bid as publicly indicated by the auctioneer. After paying the price, the buyer will become the owner of the item.

  12. Auction House clientsauction participants interested in buying stamps and other collectibles in auctions held by the Auction House and registered by the Auction House. The clients are not legally entitled to registration and the Auction House may refuse registration at its discretion without giving any reason. If a client violates the Terms and Conditions, his or her registration may be revoked.

III. Conducting an auction

  1. Information about auction items is provided by the Auction House at its website and in a printed auction catalogue. An auction participant is encouraged to personally inspect all the auction lots at pre-sale viewings and during the auction in the Auction House office. Those interested in inspecting the auction lots are obliged to comply with the measures undertaken by the Auction House to protect the auction property.

  2. An auction is opened by a representative of the Auction House, who may announce last changes in the auction catalogue. Such changes can also be found at the Auction House website.

  3. An auctioneer conducts the auction of individual lots in the order as listed in the catalogue. After the auctioneer announces the staring price, the prospective buyers place bids with the auctioneer by raising their numbers, via burda|LIVE BIDDING, through an auction agent, or by phone in cooperation with a person authorised by the Auction House. The prospective buyers may place several bids for a single lot, only the highest one being valid. The auctioneer must always act in a way that is the most advantageous to the prospective buyers by increasing the written bid, the bid via burda|LIVE BIDDING or by a prospective buyer in the auction room by a single minimum increment as given by the below table. A buyer bidding via burda|LIVE BIDDING or by phone is bidding at his or her own risk. The Auction House is not responsible for problems with connection due to an Internet or phone failure.

  4. Minimum bid increments made by the auctioneer

     

From

To

Bid increment

0 CZK

1.900 CZK

100 CZK

2.000 CZK

3.800 CZK

200 CZK

4.000 CZK

9.500 CZK

500 CZK

10.000 CZK

39.000 CZK

1.000 CZK

40.000 CZK

98.000 CZK

2.000 CZK

100.000 CZK

195.000 CZK

5.000 CZK

200.000 CZK

490.000 CZK

10.000 CZK

500.000 CZK

980.000 CZK

20.000 CZK

1.000.000 CZK

and more

50.000 CZK


 

The auctioneer shall decide on the order of bids. Absentee bids not conforming shall be reduced to the appropriate level.

  1. If no auction participant places a higher bid, the auctioneer will repeat the last bid made and, by knocking a hammer, closes the bidding for a particular lot, which means that the successful bidder with the highest bid is entitled to buy the lot for the price of the successful bid (the price is increased by a commission). The buyers are bound by their bids, which constitute an irrevocable contract of sale for the item offered for sale. The price of the successful bid cannot be lowered.

  2. All objections, protests, and suggestions to the way the auction is conducted are finally dealt with by the Auction House respecting the rules of fair trade and international auction customs. The objections, protests, suggestions, and notifications must be made directly in the auction room otherwise they will not be taken into consideration.

  3. The Auction House reserves the right to interrupt an auction, postponing it to a later date especially for serious technical reasons such as connectivity or power failure preventing the Auction House to provide support for the auction.

IV. Method of payment

  1. Items bought in an auction must be paid for within 7 days after the close of the auction unless otherwise agreed with the Auction House.

  2. In addition to the price bid, the successful bidder is charged by the Auction House a commission (buyers premium) of 19 percent. For lots denoted by D+, the successful bidder must pay a commission of 15.7 percent of the price plus VAT given by the legal regulations currently in force of the price bid by the successful bidder increased by the commission.

  3. The total price stated in an invoice can be paid:
    - personally in cash; by credit card
    - by a bank transfer (into the account indicated by the invoice);
    - by an online credit card payment - via GP webpay (VISA, MASTERCARD);
    - via PayPal.

  4. The title to an item is transferred to the successful bidder buyer its price plus the commission has been paid.

  5. Auction obstruction - an auction may be obstructed by an item being not paid for or not collected. If an auction is obstructed, the Auction House is entitled to a fine of up to 20% of the price bid by the successful bidder and the successful bidder must pay such a fine immediately. In addition, the Auction House may refuse to admit such a person to further auctions.

V. Collection of item purchased

  1. The successful bidder is obliged to collect the paid for item no later than 20 days after the auction unless otherwise agreed with the Auction House.

  2. The Auction House will hand over the item in person or send it to the address indicated by the successful bidder. The flat-rate shipment will not be charged if the item is collected in person at the Auction House. If the item is sent by post to an address in the Czech Republic, a flat-rate shipment of 120 CZK is charged or 140 CZK for a C.O.D. shipment.

  3. The flat-rate shipment outside the Czech Republic is calculated in advance by a special computer program based on the current rates charged by the Czech carriers, mainly by Česká pošta, s.p. The flat-rate shipment fee charged may be different from the postage (passage money) actually charged by the carrier. This does not constitute a reason for complaint or entitlement to being given back the money.

VI. Complaints

  1. While the description of the auction items is made in good faith based on expertise and information generally available, it may not guarantee the condition described. The Auction House website provides additional and updated information on each item (front sites, and mostly also back sides of all items, also images from colletions etc.). The printed auction catalogue as a promotion document may not include complete information on an item.

  2. It is the item's owner who is responsible for its genuineness and quality not the Auction House.

  3. Written complaints can be sent to the Auction House's address. Returning items by a C.O.D. shipment is excluded and the Auction House will refuse to take over all such shipments sending them back to the sender. The deadline for filing complaints with the Auction House is 20 days of the date on which the auction was closed.

  4. This deadline for filing complaints with the Auction House may be extended if the buyer asks for this because of the time needed to have the item checked for genuineness by an expert, which is always done at the buyer's expense. The buyer must inform the Auction House of this by the above deadline. The item complained about must be returned in the original condition and packing.

  5. A complaint cannot be filed:
    - about the defects apparent from the description or image of an item available at the Auction House's website;
    - about a lot composed of 10 or more items (series, lots, mixed lots)
    - about lots marked KVP in the text (quality to be viewed)
    - about lots denoted [SBÍRKY] (
    collections).

  6. In view of the above, the Auction House encourages personal inspections of items. The auction participants agree that the Auction House conducts the sale of items (collections, lots, and accumulations) as is within the meaning of Section 1918 of the Civil Code and their defects cannot be complained about.

VII. Export abroad

  1. The sale and export of objects is governed by Act No. 71 / 1994 Coll. concerning objects of cultural value as amended. Such objects can only be exported from the Czech Republic after submitting an official document certifying that such objects are not cultural monuments. The auction participants must acquaint themselves with the sale conditions for objects of cultural value as set forth by Act No.71 / 1994 Coll.

  2. For a consideration, the Auction House can offer an expert's opinion of an object as a basis for an export certificate.

VIII. Protection of personal data

The Auction House treats the personal data in conformance with the current legal regulations, in particular Act No. 101 / 2000 Coll. The buyer's personal data stored will not be shared with applications of third parties. By providing their personal data, auction participants consent to the data being processed by the Auction House to offer its products and services and disseminate information on the activities of the Auction House, pursuant to Act No. 480 / 2004 Coll., for a period ended by the consent being revoked. The Auction House may assign the processing of personal data to a third-party supplier.

IX. Copyright

Unless otherwise explicitly agreed on, the Auction House is the owner of the copyrights to all the content published by its website, catalogue, and any other printed materials. Thus, the content may not be used without the Auction House's prior written consent. An exception may be use for non-business purposes provided that the content is not modified or further disseminated. Even after the title to a property is transferred to the successful bidder, the Auction House may use the image and text description of the property.

X. Final provisions

  1. These Terms and Conditions are binding on all auction participants and item owners, who are obliged to acquaint themselves with the details of the Terms and Conditions.

  2. After-auction sales of items are governed by the Terms and Conditions.

  3. For any disputes, rights to be exercised, and obligations to be met, the Czech version of the Terms and Conditions will prevail. All legal acts under the Terms and Conditions are governed by the law of the Czech republic. In the event of a litigation concerning the mediation of purchase and sale of an item in the auction, the competent court is the court for the district of Praha 6.

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Auktion Nachverkauf

Minimum bid

500.00 EUR

Ende des Nachverkaufs:

Samstag 10.03.2018, 01:00 CET

Ihr Maximalgebot:

EUR

Aktuelle Uhrzeit (MET): 20.02.2018 - 11:35